Babka jajowata – pomoc dla jelit

Babka jajowata. Czym jest?

Babka jajowata to jedno z ziół, do których stosowania zaczynamy wracać. Korzystanie z naturalnych sposobów wspierania zdrowia staje się kluczowe ze względu na coraz częściej występujące choroby przewlekłe u ludzi związane między innymi z nieodpowiedniej diety.

W czym może pomóc nam babka jajowata z KrainaHerbaty.pl?
Posiada ona szereg właściwości, które pomogą przede wszystkim w problemach związanych z układem wydalniczym. Zastosowanie tego rodzaju babki jest polecane:
– jako środek przeciwbiegunkowy
– jako środek odchudzający
– dla osób z zespołem jelita drażliwego
– jako środek obniżający poziom cholesterolu i ciśnienie krwi
– jako środek wspomagający leczenie hemoroidów

Dzięki czemu babka jajowata ma takie właściwości?

Nasiona babki jajowatej to źródło cennego błonnika. Dzięki nim poprawia się perystaltyka jelit. Nasiona babki pęcznieją pod wpływem wody w jelitach udrażniając je, a to sprzyja poprawnemu wypróżnianiu się. Ponadto usuwane są wtedy niestrawione resztki pokarmu zalegające w jelitach. Organizm oczyszcza się również w tym samym czasie z innych toksyn i zanieczyszczeń. Dzięki temu czujemy się lżej i lepiej we własnym ciele. Poprawny stan jelit jest bardzo istotny, jeżeli chodzi o nasz proces trawienia. Ponadto sprzyja on również mniejszemu obwodowi w talii. Otyłość brzuszna bardzo często wskazuje na nieodpowiednią pracę jelit. Dlatego bardzo ważne jest, aby o nie zadbać. Nie tylko wyglądać, ale i czuć się lepiej.

Dobroczynna szałwia hiszpańska

 

Cóż za cudowne czasy, w których przyszło nam żyć! Wszystkie cuda natury, które były kiedyś dostępne tylko w określonych lokalizacjach, są w tej chwili na wyciągnięcie ręki. Szałwia hiszpańska to nasionka, których skład i właściwości doceniali już Aztekowie. Uprawiali oni nasiona chia równie powszechnie co kukurydzę czy fasolę.

Salvia hispanica jest bogata w wartości odżywcze. Przede wszystkim jest bogata w kwasy omega-3 (ma ich wyższą zawartość niż łosoś!), które odpowiadają za prawidłową pracę mózgu, działają kojąco na układ nerwowy dzięki czemu uspokajają, wspomagają wzrok i są niezbędne w trakcie ciąży – dla zdrowia matki i dziecka. Dodatkowo, kwasy omega-3, przeciwdziałają chorobom serca i nadciśnieniu.
Nasiona szałwii hiszpańskiej są także bogate w błonnik i dobrze przyswajalne białko. Wysoka zawartość błonnika wpływa stymulująco na układ trawienny, a ponadto zapewnia poczucie sytości, co ułatwia odchudzanie. Obecność białka docenią szczególnie wegetarianie.
Jednak to nie wszystko, chia zawiera też potas (reguluje ciśnienie), magnez (wspiera serce), wapń (wzmacnia kości), żelazo, fosfor, witatminy C, A i E, tiaminę, ryboflawinę i niacynę – istny koktajl witaminowy!
Nasiona chia można jadać na surowo – jako dodatek do jogurtów, płatków czy sałatek. Sprawdzą się również dodane do wypieków, namoczone w wodzie lub soku podziałają jako zagęszczacz, ponieważ chłonąc wilgoć tworzą żelowatą substancję.